پاک کردن تاتو ابرو و بدن
در این سایت علاوه بر آشنایی با مراکز مختلف پاک کردن تاتو ، با انواع پاک کننده های تاتو هم اشنا خواهید شد.

برای ریموو تتوی بدن به کجا مراجعه کنیم؟

برای ریموو تتوی بدن به کجا مراجعه کنیم؟ جواب این سوال را همراه با پاسخ 7 سوال دیگر در این مقاله برایتان بازگو می کنیم .

پاک کردن تاتو بدن برای کسانی که تاتو دارند و به هر نحوی می خواهند آنرا پاک کنند دارای سوالاتی است که از جواب به آنها می تواند راهکاری مناسبی را برایشان داشته باشد.

کلینیک پاک کردن تاتو

تقریبا ۲۰ درصد مردم جهان حداقل یک تتو روی بدن خود دارند. اما تعدادی از آنها از تصمیمی که گرفته اند خوشحال نیستند. در این بین افرادی هستند که از طرح تتوی خود و یا از نقطه ای از بدن که تتو را انجام داده اند راضی نیستند.طبق آمار ۲۵ درصد از افرادی که تتو انجام داده اند، از این کار پشیمان هستند. اگر شما هم جزو این ۲۵ درصد هستید، نگران نباشید. تکنیک های جدید مثل پاک کردن تتو با لیزر به کمک شما آمده اند. این تکنیک ها معمولا عوارض جانبی کمی دارند. البته عوارض جانبی این کار به انتخاب پزشک با تجربه و دستگاه مورد استفاده برای این کار، بستگی دارد. در این مقاله قصد داریم به ۸ سوال مهم درباره پاک کردن تتوی بدن، پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

۸ سوال مهم درباره پاک کردن تتوی بدن

۱- برای ریموو تتوی بدن به کجا مراجعه کنیم؟

پاک کردن تاتو
پاک کردن تاتو

برای ایمنی، سلامتی و گرفتن بهترین نتیجه، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) توصیه می کند برای از بین بردن تتوهای قدیمی به یک متخصص پوست مراجعه کنید. ریموو تتو معمولا با استفاده از لیزرهای تحت نظر FDA انجام می شود. این لیزرها باید توسط خود پزشک و یا اپراتورهای متخصص مراقبت های بهداشتی انجام شود. بنابراین مراجعه به پزشک متخصص پوست که در زمینه ریموو کردن تتو هم تجربه دارد بهترین انتخاب برای شماست.

اگرچه بعضی از سالن های آرایشگری و یا تتو کارها هم ریموو تتو را انجام می دهند. اما توصیه می کنیم به هیچ عنوان این ریسک را نکنید. اگر عمل حذف تتو توسط کسی غیر از پزشک متخصص انجام شود، عوارض جانبی جبران ناپذیری برای پوست به همراه خواهد داشت.

پاک کردن تاتو در غرب تهران

۲- چه مدت طول می کشد تا تتوی بدن به طور کامل از بین برود؟

از بین بردن تتو همیشه بیش از یک جلسه زمان می برد. بعضی اوقات ممکن است تا ده ها جلسه به طول بیانجامد. برای اینکه متوجه شوید به چند جلسه برای ریموو تتو نیاز دارید، باید یک متخصص، پوست شما را بررسی کند. پزشک شما با نگاه کردن به نوع جوهر مورد استفاده و مدت زمانی که از تتوی شما گذشته، تعداد جلسات را تخمین می زند. البته تعداد جلسات به عوامل متعددی بستگی دارد. سن تتو، تعداد رنگ مورد استفاده، اندازه و… از جمله عواملی هستند که بسیار مهم اند.

picosecond نام یکی از طول موج های لیزر است که برای ریموو کردن تتوها استفاده می شود. بیشتر درمان های پاک کردن تتو معمولا به هفت تا ده جلسه لیزر با فاصله شش تا هشت هفته نیاز دارند. به طور کلی هرچه قدر رنگ تتو پر رنگ تر باشد، به معنی این است که رنگ بیشتر وارد پوست شما شده است و نیاز به جلسات بیشتری دارد. بنابراین روند درمان و بهبودی ماه ها طول می کشد.

۳- آیا ریموو کردن تتوی بدن درد دارد؟

پاک کردن تاتو
پاک کردن تاتو

اینکه روند ریموو کردن تتوی بدن چه مقدار درد دارد، کاملا بستگی به آستانه تحمل درد شما دارد. ولی احتمالا این درد از درد تتویی که انجام دادید بیشتر نیست. به طور کلی انجام تتو دردناک تر از ریموو کردن آن است. اما به هر حال اگر قصد ریموو کردن تتوی بدن را دارید، باید بدانید که درد مختصری در انتظار شماست.

بعضی از نقاط استخوانی بدن مانند مچ دست، جناق سینه و مچ پا هنگام ریموو کردن تتو درد بیشتری دارند. خوشبختانه روش هایی هست که می توان این درد را کاهش داد. به کمک کرم های بی حسی موضعی و دستگاهی که باد سرد را روی پوست بدهد، این درد به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند. کرم لیدوکائین را قبل از ریموو کردن تتو روی ناحیه مورد نظر بمالید. بیست دقیقه تا نیم ساعت بعد پوست این ناحیه بی حس خواهد شد.

۴- آیا ریموو کردن تتوی بدن، خطر دارد؟

مانند تمام کارهای پزشکی، ریموو کردن تتوی بدن نیز کمی ریسک دارد. افرادی که دارای صرع حساس به نور، پیسی یا ویتیلیگو، سابقه نقاهت طولانی بیماری و یا عمل جراحی در ناحیه مورد نظرهستند، کاندید مناسبی برای ریموو تتوی بدن نمی باشند. این افراد ممکن است مستعد عوارض جانبی لیزر باشند. همه افراد مخصوصا آنهایی که رنگ پوست تیره دارند، پس از درمان ممکن است با سفید شدن ناحیه مورد نظر مواجه شوند. زیرا هنگام لیزر علاوه بر پاک شدن رنگ ها، تعدادی از رنگدانه های پوست هم از بین می روند.

همچنین افرادی که دارای پوست حساس و یا سابقه واکنش آلرژیک پوست هستند نیز بهتر است ریموو تتوی بدن را انجام ندهند. زیرا لیزر رنگدانه های موجود در خال کوبی را تجزیه می کند. گروه سومی که نباید لیزر تتوی بدن انجام دهند، کسانی هستند که مستعد ابتلا به کلوئیدها (گوشت اضافه) هستند. زیرا ممکن است جای لیزر در ناحیه مورد نظر، یک کلوئید بزرگ بر روی پوست آنها ایجاد کند.

۵- آیا همه تتو ها ریموو می شوند؟

ریموو تاتو چیست
ریموو تاتو چیست

خیر، حذف تتوی بدن بستگی به نوع جوهر مورد استفاده برای تتو دارد. اگر برای تتوی بدن شما از جوهرهای خاص با ماندگاری بالا استفاده شده باشد، امکان دارد تتو به صورت کامل پاک نشود. تتو با جوهر سیاه ساده ترین رنگ برای پاک شدن است. رتبه دوم به رنگ قرمز تعلق می گیرد. رنگ قرمز هم به سادگی پاک می شود. ا

ما اگر از رنگ های قهوه ای خرمایی، آبی و یا سبز پر رنگ برای تتو استفاده کرده اید، خوب است بدانید که این رنگ ها در برابر لیزر اندکی مقام تر هستند. همچنین ممکن است بعضی از رنگ ها مانند زرد، نارنجی و قهوه ای به هیچ عنوان با لیزر از بین نروند. دوباره تاکید می کنیم که تنها کسی که می تواند این موضوع را تشخیص دهد، یک متخصص پوست است.

۶- در فاصله بین جلسات لیزر ریموو تتو، چه مراقبت هایی انجام دهیم؟

مراقبت ها درست مثل زمانی است که برای اولین بار تتو انجام دادید و از آن در برابر بروز عفونت محافظ کردید. ممکن است تکنسین لیزر دور ناحیه ای که لیزر شده است را باند بپیچد. مدت زمان بانداژ ممکن است یک هفته یا بیشتر باشد. شما باید هر ۲۴ ساعت یک بار ناحیه را با صابون آنتی باکتریال بشویید و سپس بانداژ را عوض کنید. انجام این کار، ناحیه لیزر شده را از قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت می کند و روند بهبودی سریع تر می شود.

بلافاصله بعد از لیزر و تا چند روز بعد از آن ممکن است کمی کبودی، تاول یا قرمزی پوست را تجربه کنید. از دستکاری ناحیه لیزر شده خودداری کنید. به توصیه های پزشک عمل کنید و کرم های بعد از لیزر را مرتب استفاده کنید. اگر واکنش غیر طبیعی مانند تب کردن و یا متورم شدن شدید پوست را تجربه کردید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید.

۷- آیا کرم های پاک کردن تتو، واقعا تتو را پاک می کنند؟

ریموو تاتو
ریموو تاتو

امروزه برخی کرم ها و روغن هایی در بازار موجود شده است که ادعا می کنند بعد از استفاده از آنها تتو پاک می شود. این کرم ها با سفید کردن و لایه برداری از پوست به پاک کردن جوهر تتو کمک می کنند. هیچ کدام از این کرم ها تتوی بدن را کامل از بین نمی برند.

بهتر است بدانید که در حال حاضر سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) هیچ گونه پماد و یا کرم رفع تتو را تایید نکرده است. این سازمان هشدار می دهد که این کرم ها می توانند عوارض جانبی بدی مانند زخم، کلوئید و سوزش ایجاد کنند.

۸- آیا می توان از نمک برای از بین بردن تتو استفاده کرد؟

شاید شنیده باشید که برخی افراد از محلول های نمک و آب برای از بین بردن تتو استفاده می کنند. این کار باعث ساییدگی پوست می شود و اگر نمک به لایه های زیرین پوست نفوذ کند بسیار خطرناک است. از بین بردن لایه های بالایی پوست منجر به زخم، درد و عفونت جدی در آن ناحیه می شود. بنابراین به هیچ عنوان از این روش برای پاک کردن تتوی بدن استفاده نکنید.

منبع: paho.ir

Share

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *