پاک کردن تاتو ابرو و بدن
در این سایت علاوه بر آشنایی با مراکز مختلف پاک کردن تاتو ، با انواع پاک کننده های تاتو هم اشنا خواهید شد.

مراقبتهای تاتو بدن را کامل بشناسیم

تاتو بدن یکی از ترندهای مورد علاقه این سال‌ها است. مراقبت های بعد از تاتوی بدن نقش بسیاری در حفظ سلامتی شما و سالم و خوشگل نگه داشن پوست و تاتو دارد که بایستی آن را جدی گرفت.

تاتو بدن این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این کار علاوه بر اینکه روشی برای نشان‌ دادن خصوصیتهای انفرادی است، به یک خلاقیت هنری هم تبدیل شده است. مانند روش میکروپیگمنتیشن که نوعی آرایش دائم محسوب می شود، برای انجام تاتو از یک سوزن برای وارد کردن جوهر زیر پوست استفاده می‌شود. هر وقت که جایی از پوست باز می‌شود، مسیر را برای ورود عفونت‌ها باز می‌کند. مراقبت های بعد از تاتو می‌تواند از بروز این عوارض مانع ایجاد کند..

مراقبتهای تاتو بدن
مراقبتهای تاتو بدن

بعد از انجام کار، تاتوکار شما بایستی یک لایه نازک وازلین را روی تتو بمالد و سپس جای تتو را با یک پانسمان یا پوشش پلاستیکی بپوشاند. این پوشش مانع ورود باکتری‌ها به پوست می‌شود. همچنین جای تاتو را از ساییده شدن به لباس و تحریک شدن نگهداری می‌کند.

روش های پاک کردن تاتو در خانه را بشناسید

چند ساعت پانسمان را نگه ‌دارید.  این کار به جذب هرگونه مایع یا جوهر اضافی که از تتو تراوش می‌کند کمک خواهد کرد. بعد از چند ساعت می‌توانید پانسمان را بردارید. ابتدا دستان خود را با آب ولرم و صابون شست و شو دهید. سپس به‌آرامی تتو را با صابون بدون عطر و آب شست و شو دهید. پوست خود را با یک الیاف نرم خشک کنید. مقدار کمی وازلین روی تتو بزنید. می‌توانید پانسمان را در این مرحله بردارید تا پوست شما نفس بکشد.

آیتمهای که تا بهبود یافتن کامل تاتو بایستی رعایت کنید:

  • هر وقت بیرون می‌روید لباس ضد آفتاب بپوشید.
  • در صورت بروز علائم عفونت یا سایر مشکلات، با تاتوکار یا دکتر خود تماس گرفت.

آیتمهای که تا بهبود یافتن کامل تاتو بایستی از آن دوری کنید:

• تا وقتی که تتوی شما کاملاً بازیافت نشده است، آن را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

• تتو را بخارانید یا آن را دستکاری کنید.

• روی تتو لباس تنگ بپوشید.

• شنا کنید یا بدن خود را در آب غوطه‌ور کنید (دوش مجاز است) این رو هم بخون: میکروبلیدینگ و هر آنچه بایستی در مورد آن بدانید

سرعت بهبود شما به ‌اندازه تتو و پیچیدگی آن بستگی دارد.  تتو های بزرگ‌تر مدت بیشتری قرمز و متورم خواهند ماند، زیرا باعث ایجاد صدمات بیشتر به پوست شما می‌شوند.

مراقبتهای تاتو بدن در ماه اول

روز اول

بعد از تاتو با یک پانسمان روی تتوی خود از سالن مربوطه به خانه خواهید آمد. بعد از چند ساعت می‌توانید آن را بردارید. شما بایستی از تاتوکارتان بپرسید که چه مدت بایستی برای برداشتن پانسمان صبر کنید. پس از برداشتن پانسمان، احتمالا متوجه تراوش مایع از تتو خواهید شد. این مایع، خون، پلاسما (قسمت روشن خون) و مقداری جوهر اضافی است. این تراوش مایع طبیعی است.  همچنین پوست شما قرمز و زخم خواهد شد. ممکن است وقتی آن را لمس می‌کنید کمی گرم باشد. با دستان تمیز، تتو را با آب گرم و صابون بدون عطر شست و شو دهید. از وازلین یا پمادهای ترمیم‌کننده استفاده کنید. از پانسمان استفاده نکنید تا تتو بتواند بهبود یابد.

پاك كردن تاتو با rejuvi

روزهای دوم تا سوم

اکنون تاتوی بدن شما ظاهری کدرتر خواهد داشت. این اتفاق وقتی می‌افتد که پوست شما در حال بهبودی است. پوست زخم‌ها شروع به شکل‌گیری می‌کنند. روزانه یک یا دو بار تتوی خود را شست و شو دهید و یک مرطوب‌کننده بدون عطر و الکل استفاده کنید. هنگام شست‌وشو، ممکن است متوجه شوید کمی از جوهرها شسته می‌شوند. این فقط جوهر اضافی است که از طریق پوست شما دفع می‌شود.

روزهای 4 تا ششم

قرمزی پوست بایستی کم‌کم از بین برود. احتمالاً متوجه می‌شوید که تتو کمی پوسته‌پوسته شده است. خراش‌ها نبایستی مثل خراش‌های بریدن دستتان باشند، اما بزرگ می‌شوند. پوست زخم‌ها را با ناخن نکنید، این کار می‌تواند باعث ایجاد زخم شود. تتوی خود را یک یا دو بار در روز شست و شو دهید. از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

روزهای ششم تا 14

پوست زخم‌ها سخت شده و شروع به پوسته‌پوسته شدن خواهند کرد. این زخم ها را دستکاری نکنید و سعی نکنید آن‌ها را بکنید، بگذارید به طور طبیعی جدا شوند. در غیر این صورت باعث خارج شدن جوهر می‌شوید و پوست‌تان را زخم می‌کنید. در این مرحله ممکن است پوست شما احساس خارش کند. برای تسکین خارش، روزانه چندین بار مرطوب‌کننده را به‌آرامی روی تتو بمالید. اگر در این مرحله هنوز تتو شما قرمز و متورم است، ممکن است عفونت داشته باشید. در این صورت به دکتر مراجعه کنید.

روزهای پانزدهم تا سی‌ام

در قدم آخر بهبودی پوست، بیشتر پوسته‌های بزرگ از بین خواهند رفت و پوست زخم‌ها بایستی بلند شوند. ممکن است هنوز کمی پوست مرده ببینید، اما درنهایت آن‌ها نیز بایستی از بین بروند. جای تتو ممکن است هنوز خشک و کدر به نظر برسد. تا وقتی که پوست دوباره هیدراته به نظر برسد، به استفاده از مرطوب‌کننده ادامه دهید.

 تا هفته دوم یا سوم، لایه‌های بیرونی پوست بایستی بهبود یابند.  ممکن است سه تا چهار ماه طول بکشد تا لایه‌های پایین به طور کامل بهبود یابند. تا پایان ماه سوم، تتوی شما بایستی به همان اندازه روشن و واضح به نظر برسد که هنرمند تاتوکار در نظر داشته است.

نکاتی در مورد مراقبتهای تاتو بدن

همیشه برای تمیز کردن جای تاتو از یک صابون ملایم و بدون عطر یا پاک‌کننده‌ی مخصوص تاتو استفاده کنید.

 برای روز اول یا دوم، از پمادهای ترمیمی ویتامین A استفاده کنید تا به بهبود تاتوی شما کمک کند. ژل وازلین آرایشی و بهداشتی، غیرکامدوژنیک است، به این معنی که منافذ شما را مسدود نمی‌کند و باعث ایجاد عفونت نمی‌شود؛ اما فقط یک لایه نازک بمالید. پوشاندن پوست با یک لایه خیلی ضخیم به پوست شما اجازه تنفس نمی‌دهد.

بعد از گذشت حدود دو روز، می‌توانید از یک مرطوب‌کننده معمولی استفاده کنید.

 هر محصولی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که بدون عطر و بو است و حاوی مواد افزودنی مانند رنگ نیست که می‌تواند پوست شما را خشک کند.

برخی وب‌سایت‌ها ادعا می‌کنند که روغن نارگیل پوست را در زیر تتوی شما مرطوب نگه می‌دارد و از عفونت جلوگیری می‌کند. هنوز هیچ مدرک علمی مبنی بر کارآمد بودن آن وجود ندارد.  قبل از استفاده از روغن نارگیل یا هر محصول تأیید نشده‌ی دیگر روی تتوی خود با دکتر‌تان مشورت کنید.

 چند روز اول بعد از انجام تتو، پوست شما ممکن است قرمز، دچار خارش یا زخم شود. ممکن است متوجه تراوش جوهر اضافی، هممسیر با خون و مایعات روی پوست خود شوید. این طبیعی است. در ادامه عوارض تاتو بدن شرح داده می شود که در صورت ابتلا به هر یک از این آبتمها بایستی به دکتر مراجعه کنید.

عوارض تاتو بدن

عفونت

تاتویی که به درستی از آن مراقبت نمی‌شود می‌تواند عفونی شود. پوست عفونی قرمز، گرم و دردناک خواهد بود. همچنین ممکن است چرک کند. اگر تجهیزات یا جوهرهایی که تاتوکار شما از آن‌ها استفاده کرده است آلوده بوده باشند، می‌توانید به عفونت خونی مانند هپاتیت B یا هپاتیت C، کزاز یا HIV مبتلا شوید. همچنین از منابع قابل اعتماد گزارش‌هایی از انتقال عفونت‌های دیگر، مانند عفونت‌های پوستی نانتوبرکلوس مایکو باکتریال از طریق تتو گزارش شده است.

واکنش آلرژیک

اگر نسبت به جوهر مورد استفاده خود حساس هستید، ممکن است واکنش پوستی مثل قرمزی و خارش‌ در جای تتو نشان دهید. رنگ‌های قرمز، سبز، زرد و آبی در تاتو، به ‌احتمال‌زیاد باعث واکنش می‌شوند.

زخم

آسیب ناشی از سوزن یا دستکاری کردن تاتو می‌تواند باعث ایجاد زخم شود. زخم‌ها می‌توانند دائمی باشند.

هنگامی‌که تاتوی شما بهبود یافت، وارد قدمی نگهداری می‌شوید. اگرچه تاتو بعد از سه یا چهار ماه به مراقبت خاصی نیاز ندارد، کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا از تخریب جوهر و خراب شدن ظاهر تاتو جلوگیری کنید.

نکات مهم در نگهداری و ماندگاری تاتو

تتوی خود را تمیز نگه‌دارید

روزانه پوست خود را با صابون ملایم و بدون بو شست و شو دهید

پوست را مرطوب نگه دارید

برای مرطوب نگه ‌داشتن پوست، مقدار بسیاری آب بنوشید.

مواظب باشید چه چیزی می‌پوشید

لباس مناسب بپوشید تا نور خورشید تاتوی شما را کمرنگ نکند. از پوشیدن الیاف‌های زبر مانند پشم خودداری کنید زیرا می‌توانند به ظاهر تاتوی شما آسیب برسانند.

از افزایش یا کاهش وزن خودداری کنید

زیرا بااین کار ممکن است تتوی شما کشیده یا کج شود.

برخی سوالات شما

آیا می توانم از وازلین روی تاتو استفاده کنم؟

به این کار نیازی نیست . مگر انکه پوستتان بسیار خشک باشد.

چگونه می توانم محل تاتو خود را سریعتر بهبود بخشم؟

خراش ندهید ،اجازه دهید پوستتان خودش ترمیم کند. – و اجازه ندهید که شخص دیگری آن دست بزند .لباس های گشاد ر روی تاتو بپوشید تا آنها مالیده نشوند.

چه مدت طول می کشد تا یک تاتو بهبود یابد؟

به طور متوسط ، معمولاً حدود ۲-۳ هفته طول می کشد تا بتوانید شنا کنید ، حمام کنید یا در وان گرم خیس شوید. زمان شفابخشی بستگی به این دارد که چقدر از تاتو و پوست اطراف خود مراقبت کرده و محل آن را نیز ارزیابی کنید ، اما به طور کلی ، بهبودی کامل معمولاً ۶ ماه طول می کشد.

پس از تاتو بدن چه کارهایی نباید بکنم ؟

از این کارهای دوری کنید :
• تا وقتی که تتوی شما کاملاً بازیافت نشده است، آن را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.
• تتو را بخارانید یا آن را دستکاری کنید.
• روی تتو لباس تنگ بپوشید.
• شنا کنید یا بدن خود را در آب غوطه‌ور کنید (دوش مجاز است)

بعد از انجام تاتو چه کاری باید انجام داد؟

مراقبت های بعدی برای خال کوبی شما
بانداژ را بعد از ۲۴ ساعت بردارید. به آرامی خال کوبی را با صابون ضد میکروبی و آب و پت خشک بشویید. دو بار در روز لایه ای از پماد ضد باکتریایی بمالید ، اما یک باند دیگر قرار ندهید. به آرامی منطقه خال کوبی خود را چندین بار در روز با صابون و آب بشویید و به آرامی خشک کنید.

Share

You may also like...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *